12 July - 2024 12 min lästid Vi tar en titt på Hotjar Upptäck Hotjars kraftfulla verktyg för att förbättra webbplatsens användarupplevelse genom heatmaps, sessioninspelningar och feedbackundersökningar, oavsett företagets storlek eller budget.
28 June - 2024 11 min lästid Hur fungerar Microsoft Clarity? Microsoft Clarity ger intressanta och djupgående insikter i webbplatsens användarbeteende med värmekartor och sessionsinspelningar, samtidigt som det prioriterar säkerhet och integritet.
24 June - 2024 14 min lästid Vad är sitemap.xml ? Sitemap.xml listar alla sidor på en webbplats för att hjälpa sökmotorer att indexera innehållet effektivt, vilket förbättrar webbplatsens synlighet och ranking i sökresultaten.
21 June - 2024 12 min lästid Vad innebär Mobile SEO? Mobil SEO är viktigt för att förbättra synlighet och användarupplevelse på mobila enheter. Vi tittar på responsiv design, snabb laddningstid och lokal SEO som nyckelstrategier.
19 December - 2023 10 min lästid Vad är YMYL - Your Money Your Life YMYL (Your Money Your Life) är avgörande inom SEO, särskilt för innehåll som påverkar användarnas ekonomi och välbefinnande. Att upprätthålla hög expertis, auktoritet och trovärdighet (E-A-T) samt anpassa sig till algoritmändringar är utmanande.
18 December - 2023 10 min lästid Vad är Core Web Vitals? Core Web Vitals är avgörande för webbplatsens användarupplevelse och SEO. Genom att optimera Largest Contentful Paint, First Input Delay och Cumulative Layout Shift kan du säkerställa att din webbplats rankas högre på sökmotorer och ger besökarna en bättre upplevelse.
4 December - 2023 5 min lästid Vad är ett Topical Cluster? Topical cluster utgör en central strategi inom modern SEO, där djupgående innehåll kring ett centralt ämne sammanlänkas för att bygga ämnesauktoritet. Genom att skapa en omfattande strategi för ett ämne, förbättras inte bara webbplatsens SEO-ranking, utan också användarupplevelsen.
3 December - 2023 10 min lästid Vad är innehålls-silos för SEO och webbplats-arkitektur Upptäck fördelarna med Content Silos inom SEO och webbplatsarkitektur. Effektiv organisering ökar användarupplevelsen, sökmotorrankningen och skapar starkare relationer med din publik.
2 December - 2023 10 min lästid Så här skapar du en Topical Map Topical Maps inom SEO är en kraftfull strategi som förbättrar webbplatsrankning och användarupplevelse genom ämnesbaserad innehållsstruktur. Stärk din webbplats auktoritet och framgång med denna effektiva metod.
25 November - 2023 Bli expert på att spåra bakåtlänkar: En guide till länkanalys och optimering Lär dig effektiva metoder för att spåra och analysera bakåtlänkar, inklusive hur man skiljer mellan kvalitativa och skadliga länkar. Få kunskaper i att bygga starka bakåtlänkar och förståelsen för dofollow och nofollow-länkars inverkan på SEO. Dessutom, går vi igenom hur man optimerar sin länkprofil.
24 November - 2023 10 min lästid Så använder du sociala medier för att bygga länkar till din SEO Sociala medier ger viktiga fördelar för länkbyggnad. Öka synlighet och engagemang, förbättra SEO, stärk varumärket, och skapa samarbeten med influencers genom att erbjuda mångsidigt och delningsvärt innehåll.
23 November - 2023 10 min lästid SEO och Konkurrensanalys - Analysera konkurrenters länkprofil och länk-strategi Att analysera dina konkurrenters länkprofiler och länk-strategier innebär att granska och jämföra hur konkurrenter skaffar backlinks. Detta omfattar att studera länkar, ankartexter, och sidor som länkas till. Syftet är att förstå deras strategi för att kunna förbättra din egna SEO.
16 November - 2023 20 min lästid Länkstrategi: En guide till hur man bygger länkar för SEO I den här guiden går vi igenom hur en effektiv länkstrategi kan öka din webbplats synlighet, etablera auktoritet och förbättra SEO. Lär dig balansera interna och externa länkar, använda gästinlägg och optimera din länkprofil för långsiktig framgång med SEO.
14 November - 2023 15 min lästid Så gör du en teknisk SEO-analys En teknisk SEO-analys är viktig eftersom den hjälper till att optimera din webbplats för att ranka högre i sökmotorresultaten. Analysera tekniska aspekter som webbplatsens laddningstid, mobilanpassning och URL-struktur så kan du förbättra användarupplevelsen och öka synligheten för din webbplats.
10 November - 2023 10 min lästid Så mäter och analyserar du din webbplats SEO-resultat I den här guiden tittar vi på vad som är viktigt för att analysera resultatet av ditt SEO arbete, vi utforskar olika tekniker och strategier för mätning, övervakning och analys av webbplatsen. Med dessa tips och verktyg kan du förbättra din synlighet och sökmotorrankning.
9 November - 2023 10 min lästid Organisk och betald marknadsföring, vad är skillnaden? Fördjupa dig i organisk och betald marknadsföring. Organiskt marknadsföring använder innehåll och SEO för naturlig tillväxt, medan betald marknadsföring ger ett snabbspår för ökad räckvidd. Båda är avgörande för en dynamisk strategi, som var och en erbjuder fördelar för företagets synlighet.
1 November - 2023 10 min lästid Vad är externa länkar och varför är det viktigt för SEO Att skapa externa länkar innebär att få andra siter att länka till ens egen vilket spelar en avgörande roll för ranking på sökmotorer och den organisak trafiken. Att bygga externa länkar kan göras på olisa sätt, men de vanligast är gästbloggning, delning av innehåll och samarbeten inom branschen.
17 October - 2023 20 min lästid Vad innebär länkbyggande för SEO Länkbyggande inom sökmotoroptimering handlar om att skapa länkar från externa webbplatser till ens egen webbplats för att öka auktoriteten och synligheten på sökmotorerna. Med kvalitetslänkar kan webbplatsen rankas högre i sökresultaten, vilket resulterar i ökad trafik och bättre synlighet.
15 October - 2023 15 min lästid Off-page SEO: Vad är det och hur ska jag jobba med det? Off-page sökmotoroptimering (SEO) innebär de aktiviteter som utförs utanför en webbplats för att förbättra dess organiska ranking på sökmotorer.En effektiv strategi är att bygga bakåtlänkar från andra webbplatser. Detta kan göras genom att skapa värdefulltinnehåll som andra webbplatser länka till.
13 October - 2023 20 min lästid Vad är sökmotoroptimering (SEO) och hur går det till SEO är en kombination av tekniska strategier och innehåll utformade för att optimera din webbplats för att passa in i sökmotorernas algoritmer. Detta gör att din webbplats lätt kan indexeras och visas på sökmotorer för relevanta frågor.
8 October - 2023 15 min lästid Så lyckas du med din on-page SEO Med on-page seo talar du om för sökmotorer vad ditt innehåll handlar. On-page SEO är viktigt för att öka din webbplats synlighet, prestanda och användarupplevelse. Den omfattar ett brett spektrum av strategier och tekniker för att placera din webbplats högst upp i sökresultaten.
8 October - 2023 3 min lästid Vad är Featured Snippets a.k.a. position zero? Den information som visas högst upp i sökresultaten i en featured snippet är det som ger det mest relevanta svaret på en användares fråga. Syfte är att ge ett direkt och kortfattat svar genom att hämta information från en av de högst rankade webbsidorna.
25 September - 2023 4 min lästid Vad är Topical Authority och hur fungerar det? Topical authority innebär att täcka ett brett spektrum av relaterade artiklar inom ett område, sammanlänka dem och presentera kunskaper i ett format som google kan analysera och tolka.
25 September - 2023 3 min lästid Vad är E-E-A-T och hur vill Google att det används? E-E-A-T, betyder Experience, Expertise, Authority, and Trust och är ett koncept som används för att bedöma innehållets övergripande kvalitet på en webbplats. Även om E-E-A-T kanske inte är en direkt rankningsfaktor, spelar den en avgörande roll för sökmotoroptimeringen.
16 September - 2023 3 min lästid Vad är LSI nyckelord och hur använder jag dem? Ett av stegen för att optimera din webbplats för bättre sökmotoroptimering är att förstå och använda potentialen hos Latent Semantic Indexing, LSI-nyckelord. Identifiera de mest relevanta LSI-nyckelord för din bransch och ditt innehåll och använd dem naturligt i din text.
15 September - 2023 4 min lästid Keyword research, använd rätt nyckelord för att ranka högre I den här artikeln kommer vi att fördjupa oss i keyword research och förse dig med den kunskap behövs för att förbättra din ranking på Google. Genom att identifiera de rätta sökorden kan du skapa innehåll som stämmer med användarens sökintention vilket hjälper dig till bättre ranking.
15 September - 2023 3 min lästid Hur fungerar strukturerad data och schema Strukturerad data och schema ger sökmotorer ett standardiserat format för att förstå innehållet och sammanhanget på en webbsida vilket kan påverk din synlighet i sökresultaten.
15 September - 2023 5 min lästid Search Intent: Vad är det och varför är det viktigt för din SEO? Search intent är användarens underliggande motivet till att skriva in en viss fråga i en sökmotor. Att identifiera sökintentionen är ett avgörande steg i att utforma en effektiv innehålls och sökmotoroptimeringsstrategi.
13 September - 2023 1 min lästid Vad är skillnaden mellan off-page och on-page sökmotoroptimering? Både on-page och off-page SEO är viktiga för organisk sökmotorrankning och omfattar arbetet med innehåll, struktur, hastighet och länk byggande. Genom att implementera en effektiv SEO-strategi som kombinerar optimeringsaktiviteter på sidan och utanför sidan, kan en webbplats förbättra sin ranking.
23 October - 2019 15 min lästid Step-by-step: Värdering av olika on-page seo åtgärder Guiden i tre delar: Innehåll, HTML och arkitektur, med 19 olika moment.
10 July - 2019 20 min lästid Skriv produktbeskrivningar med SEO som driver trafik För att sticka ut bland konkurrenterna i en allt mer växande e-handel må ...
4 January - 2019 5 min lästid Optimera nätbutiken för att rankas högre på Google Här är en checklista du kan följa för att få nya kunder och öka försäljningen genom att säkerställa att dina produktsidor presterar så bra som möjligt.